25-05-2015 - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu 25-05-2015 - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

25-05-2015

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

25 Mei 2014 | Slovenië, Bled

Iedere ochtend hoop ik dat het weg is, de pijn in mijn rug, lies en heupen, maar dat is ijdele hoop. Vanmorgen kon ik werkelijk bijna mijn bed niet uitkomen, hoewel ik vannacht om vier uur nog pijnstillers had ingenomen, mocht het niet baten. Een Oostenrijkse vrouw liep voor ons de trap af in het hotel en zei ga maar voor want jullie zijn jonger en vlugger, nou mooi niet dus!
Het hotel was het voormalige gebouw van de brandweer geweest, erg charmant met een leuk restaurant en café erbij.

Slovenië door rijdend komen we langs het meer van Bled, en volgens de serveerster van het restaurant moesten we echt daar even afslaan, zo gezegd zo gedaan.
Allemachtig prachtig, wat mooi, met helder groen water, Venetiaanse gondels, kastelen op een eiland in het midden en de plaatselijke dorpsgek hebben we genoten. Ondertussen loopt Chris constant iets van een Tukker tachtig dialect te wouwelen en lig ik elke keer in een deuk, maar lachen doet pijn!!

Op weg naar de Grossglockner, de grootste gletcher van Oostenrijk met 3800 meters. Onderweg bij Nederlandse mensen schnitzel gegeten op zijn Oostenrijks, heerlijk.
De route erheen is lang maar adembenemend mooi, met smeltwater dat naar beneden raast en wielrenners die de klim naar boven maken. Respect!
Boven aangekomen heb ik het verrekte moeilijk, kan bijna niet lopen, als we een lift zien!Zo ontzettend blij!
Machtig is deze wereld toch als je de wonderen mag zien, wat een schoonheid als je de weg maar weet te vinden. De diepte, de ijzige kou, de hoogte maar ook het besef dat de gletcher elk jaar meer ijs moet inleveren. Misschien er over 30 jaar in deze vorm niet meer zal zijn.
Heerlijk Oostenrijkse gebak met warme Choco gekregen van Chris en aan de reis naar beneden begonnen. Toen rook ik opeens wat.........smeltend rubber........de remmen!!!
Gestopt, even gewacht en afgeblust met water, niet teveel anders kwamen er scheuren in, er kwam een rook vanaf!
We reden echt niet hard maar hij trok het even niet meer ons Jochie. Is ook al wat ouder he.

Naar Sell am See, beroemd maar meer om de ski gebieden denk ik want dat viel een tikkie tegen.
Je kunt ook niet alles hebben, we hebben al zoveel moois gezien.
Pil in mijn mik en slapen!



  • 26 Mei 2014 - 09:04

    Ester:

    Heleen ,hoop dat het een beetje gaat met je rug ,ik ben ook nog steeds ziek!!
    wat hebben jullie een hoop gezien !!in zell am see zit wel me favoriete restaurant Steinerwirt !!!
    geniet nog van de rest van de vakantie ......
Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 101061

Voorgaande reizen:

18 December 2017 - 20 December 2017

Murano en Venetië

20 Maart 2017 - 22 April 2017

Vietnam, Cambodja, China

24 Oktober 2015 - 24 November 2015

USA West kust en New York!

13 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Kamperen

16 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Plitvice meren in Kroatië

Landen bezocht: