Gorges du Verdon - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Gorges du Verdon - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Gorges du Verdon

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

30 Juli 2014 | Frankrijk, Castellane

Na een redelijke nacht, op naar de Gorges du Verdon.
Heel erg warm weer vandaag. Mijn rug doet weer ontzettend veel pijn afgewisseld met mijn knie en ik vraag me dan ook af hoeveel ik aangekomen ben. Ik denk dat mijn weegschaal ontploft.
De route is prachtig, hoewel we eigenlijk aan de verkeerde kant van de weg rijden waardoor Chris gevaarlijke manoeuvres moet uitvoeren om op de uitkijkpunten te komen maar ach dat maakt het ook spannend.
Wow wat is dit toch mooi, hoe prachtig is onze aardbol geschapen!
De hele route is meer dan 200 km maar dat gaan we niet helemaal doen. De Fransen rijden hier als gekken en de remsporen op de weg zijn niet te tellen zoveel. Spelen met je leven. Rotsblokken die over de weg hangen, tunnels waar maar 1 auto doorheen kan, vrachtwagens die pas gaan toeteren om erdoorheen te kunnen als ze al halverwege de tunnel zitten en met een noodgang erdoorheen gaan, af en toe zit je stokstijf op je stoel.
Soms staan we stil en kijken naar die piepkleine mensen beneden die in hun bootjes zitten, of stenen zoeken in het ijskoude water van du Verdon.
Dan zien we het meer liggen en besluiten daarnaar toe te rijden. Azuurblauw water, boven een felblauwe lucht en allemaal bootjes op het water, wat ontzettend leuk.
Na wat zoeken gevonden waar we een waterfiets kunnen huren, maar er staat een rij van een uur in de brandende zon.
Toch de gok genomen en eindelijk hebben we er dan 1. Tamara en Chris gaan trappen, ik geef de richting aan, filmt en maak foto's.
Tussen de kloof door gevaren, door prachtige rotspartijen en natuurlijk met honderd andere bootjes, kano's en waterfietsen.
Het fietsje maakte af en toe water, Tamara mocht sturen dus we gingen alle kanten op maar dat mocht de pret niet drukken.
Toen de terugweg genomen, nu reden we wel aan de goede kant van de weg en wat is het hier mooi!
Onderweg in Castellane gegeten, heerlijk Tagiatella met Parmezaanse kaas, salades en biefstuk, ja niet alles tegelijk natuurlijk he.
Besproken wat we zullen doen, op donderdag weg, of op vrijdag want de tent droog niet zo snel omdat we in de schaduw staan tot een uur of 12.
We waren het er over eens dat het donderdag word, dan hebben we ook nog even een paar dagen om bij te komen.

Verslag uit: Frankrijk, Castellane

Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.