Zion Nationale Park - Reisverslag uit Virgin, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Zion Nationale Park - Reisverslag uit Virgin, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Zion Nationale Park

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

16 November 2015 | Verenigde Staten, Virgin

Gisterenavond samen van een prachtige sterrenhemel genoten, geen vuiltje aan de lucht, pikkedonker want er was geen stad in de buurt.
Duizend en 1 nacht in The USA.

Vanmorgen was alles bevroren,, Chris had de slangen er gelukkig afgehaald.

Het is heerlijk rustig op de weg naar Zion, bijna geen toeristen, bijna geen verkeer.
Normaal komen hier 7 miljoen toeristen in het hoogseizoen hoorden we. Moet er niet aan denken zeg. We hebben wederom prachtig weer. Tot nu toe 1 nacht regen en een ochtend regen en sneeuw gehad in 22 dagen. We boffen enorm. Leuke winkels onderweg, het is moeilijk kiezen wat we meenemen, veel is verboden bij ons, te zwaar of te breekbaar.

Dessert Bighorn sheeps, we hebben ze gezien. Heel zeldzaam hoorden we en wij zien gewoon een hele roedel in het zonnetje liggen te bakken!

Zion Nationale Park is prachtig, ik had er niet zoveel van verwacht, het is niet zo groot maar oh wat mooi!
Weer die kleuren, hier veel groen erbij en het kijken wel gestapelde schelpen.
We moesten door de tunnel. Die was niet zo breed dus al het verkeer werd tegengehouden zodat wij op de middenstreep rijdend er doorheen konden. Achter ons een flinke file. Geen licht in de tunnel alleen onze koplampen.

De shuttlebus neemt gewoon je fiets mee. Worden voorop gebonden. Nog nooit gezien. Ideaal.
De bomen zijn hier nog geel en groen, prachtig in het zonlicht.
We lopen de trial langs de Weening Rock, hangende tuinen zo naar het eindpunt Temple of Sinawater. Langs een snelstromende rivier, een paar sten de rivier over op blote voeten, ik begin er niet aan.

Ik heb te hard geroepen, we horen net dat er een flinke sneeuwstorm aankomt. Dus blijven we hier 1 nacht i.p.v 2.

Dan is het morgen de laatste volle dag dat we de camper hebben.
Wel leuk om er iets over te vertellen misschien. We hebben hem gehuurd bij Road Bear.
Hij is 26 feet, bijna 9 meter lang. Er kunnen 7 personen in slapen. Grappig is dat je niet bij het stuur schakelt, nou ja je zet hem in de automaat. De handrem zit op kniehoogte,  die moet je dus hoog intrappen. Je moet wel een tikkie lenig zijn en ook niet te klein.
Het word echt je huis als je er samen 3 weken inleeft. Vandaag zijn we bijna de kleinste hier op de Campground.
Het is nu hier 18.00 uur en de storm zou om 23.00 beginnen maar het is buiten al aardig aan het spoken. Word een spannende nacht. Wel gezellig ;)

• 20 November 2015 - 01:19

Paulien:

Oei, een aankomende sneeuwstorm !! Maar dat is toch een joekel van een camper !! Zeker voor Nederlands begrippen hoor.
    Nou hoor ik je steeds van die lage temperaturen noemen, en vraag ik me telkens af : Er zit toch wel wat verwarming in de camper mag ik hopen ??
    Ik loop een beetje achter met lezen, maar ben nu aan het inhalen.
    Groetjes

Tags: Zion

Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015