Hooverdam - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Hooverdam - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Hooverdam

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

17 November 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vannacht heeft het goed geregend, het klonk eigenlijk heel erg gezellig op het dak van de camper.
Langzaam aan zijn we ons erop aan het voorbereiden dat we morgen afstand moeten doen van ons bakkie.
3 weken samen erin gewoond en geen minuut ruzie gehad.

Het giet als we op weg gaan. Onderweg merk ik dat mijn zoomlens stuk is.
Duur grapje.
En pas gekocht!
Er rammelt iets in en hij zoomt niet meer.
Camera winkels zijn schaars, Wallmart en Best Buy hebben niet wat we zoeken.
Dan de Pawn stores maar af.

We beginnen in St. George, ik heb nog nooit zoveel km outlook winkels gezien. Het hield niet op!
Niets gevonden. Dan maar de beroemde in Las Vegas. We moeten daar toch heen. Er staat een stevige wind onderweg, om de beurt rijden we, zweet in de handjes om het bakkie recht op de weg te houden.

Even wat eten onderweg en dan krijgt Chris de vraag of ik Duits ben vanwege mijn jukbeenderen. Ach ja, ik hou het er maar op dat het staat in ons volkslied. Ik wist niet eens dat ik zichtbare jukbeenderen heb :)

Dwars weer door de Nevada woestijn. Geen huid te bekenden, wel Indian reservations.
Uiteindelijk hebben we bijna heel onze reis op Indiaans grondgebied doorgebracht. Die mensen zijn zo 1 met het land. Ze vragen ook aan de toeristen om ook respect op te brengen. Niet te gillen of buiten de paden te wandelen, ook omdat zij geloven dat hun voorouders hier nog zijn.

In een paar Pawn shops geweest, waaronder ook die beroemde, maar nergens een goed objectief. Nu hebben we er nog wel een paar bij ons dus zal ik het daar in Las Vegas en New York mee moeten doen.
Goed dat Chris nog een extra camera met lenzen bij zich heeft.
We lopen langs de Graceland Wedding Chapel waar Elvis is getrouwd en worden bijna van de weg afgeblazen. Het is best lekker van temperatuur maar als we stilstaan gaat de camper gewoon heen en weer!
De beroemde pawnshop is net zo groot als een Kruidvat trouwens.
De heren waren er niet.

Wat gegeten en naar de Hoover dam! De camper werd uitgekamd door beveiliging. Logisch!

Wat een mega constructie is dit dan! Die brug erboven! Gigantisch. Vanwege de wind durven we er niet overheen te rijden, we zijn al een paar keer bijna de Nevada woestijn ingeblazen. Wel samen over de dam gelopen natuurlijk, dat moet je even doen.
In het midden sta je in Arizona, zet je 1 stap dan sta je in Nevada.
Wel met een uur tijdverschil!
Voor de vierde keer in een paar weken.
Ik ben niet te genieten als ik thuis kom denk ik.

RV camp gezocht en onze koffers gepakt. De tekeningen van de kinderen gaan mee! Morgen een traantje weg pinken. Ik heb in dit bakkie genoten van onze reis.

Eerst nog 2 dagen Las Vegas en dan door naar New York.

Nog eventjes en dan kan oma weer kroelen.

  • 17 November 2015 - 17:39

    Robert:

    Cool ma, wat jullie daar allemaal niet beleven. Wel jammer dat die kerels van de Pawn Shop er niet waren. Geniet er nog maar goed van, het is zo voorbij en je gaat het echt missen xxxx

  • 20 November 2015 - 01:25

    Paulien:

    Dat getik op de camper is te vergelijken met het getik van de regen op de tent, en vind ik ook altijd zo gezellig. Tenzij het stormt of er erge onweer is natuurlijk. Hihi. Aaaaah, jullie gaan de camper nog missen, na zoveel tijd. Maar op naar het volgende deel van de vakantie.
    Van de foto's verwachtte ik al hoor, dat je die pas in Nederland ergens op gaan zetten. Je hebt tenslotte vakantie nu !! En dat is een klusje voor erna

Tags: hooverdam

Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 101080

Voorgaande reizen:

18 December 2017 - 20 December 2017

Murano en Venetië

20 Maart 2017 - 22 April 2017

Vietnam, Cambodja, China

24 Oktober 2015 - 24 November 2015

USA West kust en New York!

13 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Kamperen

16 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Plitvice meren in Kroatië

Landen bezocht: