Terugreis - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Terugreis - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Terugreis

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

31 Juli 2014 | Frankrijk, Valence

Tent laten drogen, alles ingepakt en schoongemaakt en om twee uur vertrokken van Castellane.
Gps aangezet en we gingen als een speer, totdat we stuiten op een ernstig ongeluk, trauma heli vloog af en aan, ambulances vlogen voorbij.
Het zou drie uur minimaal gaan duren voordat we er voorbij konden, met onze gedachten bij de slachtoffers besluiten we een andere route te kiezen. Gps gaf een mooie aan, alleen wel door de hoogste bergen. Toch maar voor gekozen. Na de tweede afslag liet de gps ons in de steek, de weggetjes werden smaller, geen afzettingen meer naast de weg, dus we keken zo diep de ravijnen in!!
Ondertussen een hele stoet achter ons die ons volgden want omdat ik buiten het raam met mijn mobiel de gps terug probeerde te krijgen, dachten zij waarschijnlijk dat we de weg wisten. De ene gorges na de andere gorges volgde elkaar op, wild en grillig is de natuur hier, bijzonder mooi.
30 Kilometer omrijden, daar doe je dan zo'n anderhalf uur over in deze bergen, en af en toe een gok nemen, de rest die gewoon achter je aan toetert, Fransen, Nederlanders en belgen en erop vertrouwen dat Chris de weg wel weet ;)
Eindelijk een benzinepomp en daar een aardige vrouw gevonden die met handen en voeten werk aangaf dat we richting Valence moesten rijden.
Ook hier weer prachtige steden gepasseerd, Frankrijk is een parel als je de juiste plekken maar tegenkomt.
Na een lange rit, Tamara afgezet in Eindhoven en om half vijf waren we thuis. Douchen en naar bed.
Het zit er weer op.

Verslag uit: Frankrijk, Valence

Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015