Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

11 April 2017 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na een vreselijke nacht vroeg opgestaan we moeten de bus pakken naar Siem Reap.
Het duurt anderhalf uur voor we Phnom Penn uitrijden.
Het word rond de 37 graden. Een feestje.

De wegen zijn veel beter dan we van te voren over hadden gelezen. Het platteland hier is vlak. Met nette slootjes net als in Nederland.
Veel witte magere koeien maar een dikke koe zou het loodje leggen van de hitte. En het hobbelt ook langs de weg.

Huizen op palen. We denken vanwege de overstromingen.
Het is hier schoner dan in Vietnam. Veel minder rotzooi. De huizen staan vaak veel verder van de weg en op palen in verband met overstromingen. Over een maand begint het regenseizoen.
De mensen zijn niet rijk.
Het is veel gestructureerde.  Hier dan hé.  Hoe het verderop is weet ik nog niet.
Nette in en uitritten. Je kunt er lopen zonder direct in een gat van een halve meter diep te storten.
Hoewel Vietnam rijker is dan Cambodja is het hier duurder. Ik geniet hier optimaal een stukje verderop is een universiteit en dan zijn ze al een klein beetje happy new year aan het vieren over een paar dagen barst  het feest hier los en we zitten er midden in.
De hele stad is zich op aan het maken voor de festiviteiten. Overal hangen mooie versiering voor de straten netjes gemaakt en alles glad gemaakt.
De Koning komt zelfs naar Angkor Wat, wij zijn er de dag ervoor.

We pakken een tuktuk rijden de stad in, 3 straten verder op is de Oude Markt maar geloof me, met deze hitte scheelt het de wereld.

Direct maar even bij de apotheek  pillen  gehaald want die waren op maar ik moet zeggen ik voel me op dit moment goed.
We gaan de pub Street in en komen direct terecht in een lading restaurantjes. Overal zien we de lekkerste gerechten. We zien Ook de plaatselijke lekkernij, gefrituurde spinnen ,Maden ,kikkers en andere insecten. Hier en daar een slangetje met mayonaise. De verkopen zijn wel slim Wil je een foto maken kost dat 50 dollarcent. Zullen weinig toeristen zijn die dit eten maar wel natuurlijk weer een heleboel foto's maken dus big business.

Dan komen we bijna heel leuk klein restaurantje we kiezen ervoor om een keer een soort van bouillon BBQ te doen. Je kunt uit een heleboel soorten vlees kiezen. Rund, eend, kip, kangaroe, krokodil, vis en varken.
We kiezen er een paar uit.
Ik was van plan alleen dat te eten wat ik veilig vind maar ik weet zeker dat ik hier en daar een hap van gegeten heb wat ik niet van plan was.
De gedachte aan die gefrituurde spinnen waren erger. Dit stamt trouwens nog uit de tijd van de oorlog, toen er totaal geen eten was en veel honger geleden werd onder de bevolking.

Het was heerlijk maar ik weet zeker dat de hitte in het restaurant tot 44 graden was opgelopen ondanks de ventilatoren.
Het is half acht en we zijn totaal versleten We pakken een Tuk Tuk en en gaan lekker naar huis.




Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 101103

Voorgaande reizen:

18 December 2017 - 20 December 2017

Murano en Venetië

20 Maart 2017 - 22 April 2017

Vietnam, Cambodja, China

24 Oktober 2015 - 24 November 2015

USA West kust en New York!

13 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Kamperen

16 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Plitvice meren in Kroatië

Landen bezocht: