San Francisco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu San Francisco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 2

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

03 November 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Toen we de bergen ingingen..... wow wat een schitterende brug, het stopte met regenen, de zon kwam langzaam door en wat een uitzicht!
Toen naar de overkant gereden, hoog op de heuvels de R.V. geparkeerd en met uitzicht op The Golden Gate brug gebakken bacon met eieren gegeten.
Iedereen kon meegenieten door de lucht. Het was vreselijk romantisch en ik weet bijna zeker dat we hier speciaal in zijn.

Chris vroeg of ik het aandurfde om te rijden; dwars door San Francisco, kom op zeg, dat is een uitdaging die ga ik aan. BAM!!!!
Helena dwars over de vierbaanswegen, stijl omhoog, en zeer stijl naar beneden want dat is het hier, je hebt hier geen heuvels maar heeeeuuuuuuvels, niet normaal zoveel.
En nog achteruit in geparkeerd op de RV camp ook. Knikkende knieën maar dat laat ik echt niet merken he.
Even de rest van de Pecan Pie opgegeten, wat is dat lekker.
Jammer dat ik dat niet mee mag nemen naar huis.

Op naar de metro, tien minuten lopen, geen man in het hokje voor info.......even wachten en dan komen er vanzelf mensen aan je vragen of ze je kunnen helpen. De eerste keer denk je, wat wil je van me, maar echt, ze helpen je hier zo graag, van jong tot oud. Kunnen ze bij ons nog wat van leren.
Die metro ging hard! Kolere, schrok me rot.
En iedereen zit op zijn mobiel, ook jong en oud.
Erger nog dan bij ons. Veel mensen ook die echt kapotte kleding hebben, de armoede is hier schrijnend. Veel oudjes die blikjes verzamelen en dan heb ik het echt over 80+.

Dan zie je de tegenstelling ook tot het platteland, jongeren modern gekleed en het lijkt wel of de Obesitas kliniek waar ik loop hier goede zaken kan doen. Ik was niet dik, ik was volgens Amerikaanse normen, gevuld. Overal zie je ook eten, groot, vet, veel. Moet je eens proberen een foto te maken zonder dat er vijf op een rij staan, niet te doen.

Na de metro, met de ouderwetse kabeltram de heuvels op en af. Wat gaaf. Ze zijn van 1873 en rijden nog steeds. Een man roept de haltes om, zo kom je langs China Town, NOB Hill ( de hoogste heuvel), ga je met een vaart naar beneden naar Lombard Street, het beroemdste straatje met de meeste bochten en een helling van 27 graden en uiteindelijk naar Fishermans Warf.
Chris hing aan de buitenkant te slingeren aan de paal zodat een oud vrouwtje kon zitten. Hij maakt me trots.

Fishermans Warf, gezellig, veel Chinese tentjes met heel veel vis, rondvaartboten, enorme jachten, onderzeeboten, zwervers, mensen die muziek maken, fietsers die niet kunnen fietsen, een hele stad gemaakt als een cowboy stad vol met winkels, de zeeleeuwen die liggen te zonnen bij Pier 39. Er is zoveel, je komt ogen tekort.

Er kwam een enorme donkere lucht aan, als een wolkendek trok het over de baai. Wegwezen voor het losbarst.
Neergestreken bij Applebees en zalig gezond gegeten. Duur, want ook hier is gezond eten duur.
Een geweldige trendy tent.
Donker was het inmiddels maar wel droog. Ik vond dat we nog wel even naar China Town konden lopen, geen goed plan. Hoe veel heuvels? Ik ben gestopt met tellen, Chris zei weer niks maar zijn gezicht stond net als morgens.
Het trammetje weer gepakt en ja hoor, de volgende heuvel was China Town.
Ik kon het niet meer opbrengen, metro gepakt, nog een Starbucks gekocht peppermint met mokka en creme) zeer aan te bevelen,morgen Alcatraz, als we nog kunnen lopen......;)





  • 03 November 2015 - 10:45

    Naat :

    beter in een plasje met water dan in een klontje kots zullen we maar zeggen :p
    Heerlijk om te lezen dat alles weer een succes was, behalve Chris zijn humeur dan whahah!! Maar jou kennende trek je hem daar ook met gemak weer uit!!!
    Hmmz peppermint met mokka en creme, klinkt goddelijk zeg. Die zeeleeuwen heb ik wel eens gezien op tv (litte couple) whahah dus ik heb zowaar iets van herkenning gezien... ! Ojwa en waar ik vanmorgen niet op kon komen ( waar die brug en tram mij aan deed denken ) Fullhouse met die 2ling.... Tja smorgens ben ik niet zo'n helder lichtje.... duurt ff moet op gang komen!!

    Dikke kus!

  • 04 November 2015 - 00:03

    Paulien:

    Haay, Wat een heerlijk verhaal weer !!! En arme Chris ! Die maakt toch wat mee, maar ja, niet altijd verstandig om tegen een Deurs in te gaan natuurlijk. Hihi/ Alhoewel : Doe ik ook hoor Chris !! Wel vervelend dat die luiken het regenwater niet buiten hielden, maar ja, als we hier de ramen openzetten met een flinke bui . . . . .
    Ik kijk alweer uit naar morgen en moet jullie een grote kus geven van Dimitri.
    En van mij natuurlijk
Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 101048

Voorgaande reizen:

18 December 2017 - 20 December 2017

Murano en Venetië

20 Maart 2017 - 22 April 2017

Vietnam, Cambodja, China

24 Oktober 2015 - 24 November 2015

USA West kust en New York!

13 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Kamperen

16 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Plitvice meren in Kroatië

Landen bezocht: