Dag Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Dag Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Dag Cambodja

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

16 April 2017 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanmorgen zijn we versleten wakker geworden. Deze keer heeft Chris last van het eten. Ww gaan nog even de markt op,  het is onvoorstebaarl maar de hele stad is al bijna schoon geveegd. Er ligt geen vuil meer op de weg.
Het is nog redelijk vroeg, we denken dat iedereen zijn  roes ligt uit te slapen.
Aan het eind van de middag nemen we de taxi naar de luchthaven.
Onderweg staat er hele groepen jeugd van groot tot klein klaar om iedereen nat te spuiten, je krijgt de volle laag, of je nu inde auto zit, op scooter, lopend of op de fiets je bent dik de klos.
Er wordt ontzettend rekening met je gehouden niemand doet iets achterbaks of keihard in je gezicht. Wat wel kan gebeuren is dat het een beetje erg koud is omdat ze er ijsblokjes in hebben gedaan. Pannen, tuinslangen, speelgoedgeweren, flesjes, water overal waar maar iets in kan en lekker mee gesmeten kan worden dat gebruiken ze.
De stad is ondertussen flink volgelopen met toeristen. Gisteren hadden we daar veel minder last van behalve van onszelf. Iedereen die van het vliegtuig afkomt zijn nog een beetje witjes. We zijn blij dat we het de eerste dag hebben mogen meemaken er waren weinig toeristen en het was echt cultuur snuiven.
Dag Cambodja, we hebben ontzettend van je genoten en we hopen echt met al onze kinderen en kleinkinderen terug te komen als ze wat groter zijn.

Het vliegen is uitgesteld we moeten later de lucht in. Erg jammer want dat scheelt bijna een dag. Het is maar een vlucht van twee en half uur naar Hong Kong maar ik zit echt niet lekker in mijn stoel. Flinke kramp in mijn benen gehad. Misschien vanwege de hitte Je hebt natuurlijk de afgelopen dagen tussen de 35 en 39 graden gehad. Je bloed wordt dan toch wat dunner.
In Hong Kong is het ongeveer 13 graden minder maar wel een hoge luchtvochtigheid. Gelukkig staat de chauffeur netjes te wachten. Onderweg  zijn we verbaasd over enorme hoge gebouwen en ontzettende kleine appartementjes . Mierennesten lijken het ons. We voelen ons bijzonder bevoorrecht met ons huis.

Het is nog 3 kwartier rijden naar het hotel. Dit is echt weer een prachtig hotel elke keer zijn we weer verbaasd. We hadden niet meer als drie sterren verwacht. Dat was trouwens ook prima geweest.
.'s nachts om 2:30 zijn we pas op de kamer.

Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015