Hoi An 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Hoi An 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Hoi An 2

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

30 Maart 2017 | Vietnam, Hoi An

Gisterenavond kwam het met bakken uit de hemel en het heeft heel de nacht geduurd.
Iedereen is hier erg vroeg wakker en dat zullen  we weten ook. Om zes uur galmt de Vietnamese  radio door de straat.

Hoi An staat op de werelderfgoed  lijst van  Unesco en heeft werkelijk een schattige binnenstad met hele oude historische huisjes,  een v.o.c. huis,  super leuke winkeltjes,en een Japanse overdekte brug. De binnenstad is auto en scooter vrij en dat maakt het heerlijk rustig om te wandelen.
Het is echt ontzettend warm 's morgens om 9 uur was het al 25 graden.

We maken een boottocht over de Thu Bon rivier. Het licht is heel zacht en er zijn enorme grote netten uitgespannen om te vissen. Het ziet er prachtig uit.

De straten en de winkeltjes in het stadje hebben allemaal lampionnen ophangen in allerlei kleuren. Het maakt het heel feestelijk om te zien.

Dan krijgen we een cursus Vietnamese lampionnen maken. We hebben werkelijk in een deuk gelegen en de lampion ook. Chris was als eerste klaar, ben ontzettend trots op hem. Eerlijk is eerlijk alle mannen deden mee.
Ondertussen is het 12:30 in de middag en bloedheet. De lucht van de markt is niet te harden, scooters rijden in het gedeelte buiten het historisch centrum voor het gevoel chaotischer dan normaal. Als dat überhaupt mogelijk is.

We duiken een restaurant in om te gaan lunchen met een prachtige binnentuin. Er zijn heel veel Chinese invloeden en de lente is hier goed op gang. Overal komen nu prachtige bloemen uit en de kleuren knallen je tegemoet.

Bij aankomst in het hotel hangt mijn tong ongeveer op mijn hielen. Zwempak aan een flinke plons in het zwembad. Het is werkelijk steenkoud maar dat kan me echt niet schelen ik moet echt afkoelen.
Toen hadden we weer energie, hebben onze fiets gepakt en zijn naar het strand gefietst,ongeveer 3 kilometer verderop.
Lekker strand. Erg druk. Mijn waterbuffel afslag op de fiets terug liep dood dus moesten we weer helemaal terug. Chris zei nog......

Morgen hebben we een dag helemaal vrij te besteden. We zitten  eraan te denken om een scooter te huren.

Mis de kleintjes....

• 30 Maart 2017 - 17:09

Robert :

Leuk hoor
Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015