Van Long natuur reservaat en fietsen. - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Van Long natuur reservaat en fietsen. - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Van Long natuur reservaat en fietsen.

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

27 Maart 2017 | Vietnam, Ninh Bình

Er zijn heel veel ratten in Vietnam.  Dit komt omdat er hier bijna geen katten meer zijn. Die poepen overal en dat vinden ze vies.

Vannacht op een keihard matras gelegen wel goed geslapen. Nu heeft chris verschrikkelijke rugpijn. Daar gaat hij het moeilijk mee krijgen vandaag want het word een zware dag.

Na het ontbijt gaan we met de bus naar een gebergte tussen de rijstvelden.

We stappen in een Sampan, een traditionele kleine roeiboot van hout en varen tussen de rijstvelden, gebergte en de grotten door. Het Van Long Nature Reserve.
Na de enorme drukte van de stad is het hier zo stil dat het gewoon bijna pijn doet aan je oren. HiWe zien waterbuffels, heel veel vogels, witte eenden, Libellen,rode slakken waarvan we eerder denken dat het bloemen zijn, en langstaart apen.
We hebben allemaal een houten kont als we uit de boot gekomen maar het is het dik waard geweest.

Met de bus naar de tempel van een of andere Koning die allang dood is.
Het bijzonder aan deze Tempel was dat hij staat de de oudere hoofdstad van Vietnam En wat er zo bijzonder aan is, is de enorme vlakte van het gebied waar op de tempel staat, het is echt ontzettend prachtig om te zien.
Bonsai overal.

Lekker een verrassingslunch gehad echt waar, het is niet op zijn Nederlands je krijgt meer dan ruim voldoende.
Ook al krijg je dan een standje van je collega via de app. ;) het blijft leuk allemaal.

Nou en toen kwam het, de bus weer in naar een fietsverhuur gereden, kregen allemaal een fiets aangemeten.
En dan gingen we, dwars door de stad op de fiets hoogste leeftijd is 75 jaar en de wegen zijn Nou niet echt dat je zegt veilig.
Ik heb nog nooit van mijn leven op zo'n hobbelige weg met de fiets gereden Het is meer een crossparcours. Ik wist ook serieus niet dat ik zoveel botjes had in mijn billen.
Het gebied waar we rijden is wederom wonderschoon, rijstvelden, vrouwtjes met van die driehoekjes op hun hoofd, en maar op je hurken zitten heel de dag in de rijstvelden Ik moet er niet aan denken. Diep respect.
Word daar bijna plat gelopen door een stel overstekende koeien. Ik sta even stil om een foto te maken en klim weer op mijn fiets en ik denk hoe kan dat nou? Ik fiets  niet meer normaal, de remmen zitten  op mijn stuur andersom. Was mijn stuur omgedraaid maar ik was al aan het fietsen dus noodstop gemaakt.
De koeien schrokken!
2 uur lang hebben we door de rijstvelden, gebergte,dorpjes, binnenwegen, geen wegen, modderige wegen, asfaltwegen.... Ik heb geen flauw idee meer waar we allemaal gereden hebben maar dat was heel veel en wederom onze billen deden heel erg pijn, van iedereen trouwens.

Onderweg denk je trouwens dat iedereen ruzie met elkaar heeft, maar na uitleg van onze gids, blijkt dat ze alleen maar hard praten en niet elkaar de hersens in willen slaan maar je zou het niet zo zeggen.
In Nederland zou je Jeugdzorg bellen.

In de taxi terug naar het hotel waar we met 9 mensen eigenlijk niet in pasten maar met een beetje proppen kwamen we er wel.

 Vanavond gaan we met zijn allen eten en erna naar de nachttrein Ik denk niet dat ik daar internetverbinding heb. Hoewel ik me niet zou verbazen maar het zal wel slecht zijn dus zet ik dit er alvast op, morgen de update over de nachttrein naar Hue.





  • 27 Maart 2017 - 15:31

    Ester:

    Super dag weer!!!!

  • 27 Maart 2017 - 17:27

    Marian:

    Fantastisch zeg, en wat zie je veel met zo'n groepsreis hè.

  • 27 Maart 2017 - 21:13

    Henny:

    Wat een fantastisch verslag . En wat zie je veel.
Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 100881

Voorgaande reizen:

18 December 2017 - 20 December 2017

Murano en Venetië

20 Maart 2017 - 22 April 2017

Vietnam, Cambodja, China

24 Oktober 2015 - 24 November 2015

USA West kust en New York!

13 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Kamperen

16 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Plitvice meren in Kroatië

Landen bezocht: