Hanoi dag 3 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Hanoi dag 3 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Hanoi dag 3

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

24 Maart 2017 | Vietnam, Hanoi

Slechte nacht.
Ontbijt gemist.
Haan staat op de most wanted lijst.
In de ochtend waren we niet vooruit te branden.
S'middags een Riksja rit dwars door de stad. Normaal zouden wij dit nooit doen maar we zijn met een groep dus ja...
Het was erg leuk om mee te maken.
Ik moet zeggen dat die fietsen nog eigenlijk best wel heel licht zijn van gewicht. Oorspronkelijk had ik eigenlijk heel medelijden met die mensen die moeten trappen. Ik heb mijn mening bijgesteld.

Hierna zijn we naar het vrouwen museum gegaan, daarbij een fotoserie gezien van vrouwen vanaf voor de oorlog. Het ging voornamelijk  over de rol die zij gespeeld hebben in de oorlog en ondersteunende activiteiten ten opzichte van de slachtoffers , en  de strijd voor gelijke rechten voor vrouwen. Daar zaten best wel een aantal pittige tantes tussen.

Stadsmarkt wandeling gemaakt waarbij het opvalt dan de stad eigenlijk in Ambachtelijke wijken is opgedeeld, je hebt bijvoorbeeld het kruiden blok, ijzerwaren, vlees en kip, schoenen, kleding speelgoed enz.
Je kunt er ook op straat je haren laten ontluizen of je laten masseren Je kunt het zo gek niet bedenken of het is aanwezig als dienst.
   Toen kwamen we opeens op een groot Plein waar een kathedraal stond de eerste kerk die we gevonden hebben en daar hebben we natuurlijk even gebruik van gemaakt.

Hierna zijn we naar de waterpoppentheater show geweest waar ik helaas bij in slaap ben gevallen. Het eentonige gezang van de dames kon mij niet wakker houden en ik heb nu een beetje een stijve nek van het knikkebollen. Het was trouwens wel knap gedaan, tenminste van datgene wat ik gezien heb en wat ik dus kon beoordelen.

Naar het hotel, koffers ingepakt, tassen klaargezet voor morgen, onszelf even beetje opgeknapt. En samen lekker gaan eten.
Een paar keer in de week worden de straten verkeer vrijgemaakt zodat de markt neergezet kan worden Dit gebeurt in de avonduren.  Niet alleen de markt is er maar er worden ook toneeluitvoering  gedaan, karaoke gezongen, Kinderen lopen opeens allemaal op straat te spelen want die ruimte hebben ze normaal natuurlijk niet Het is ontzettend druk met de terrassen werkelijk elke hoek van de straat, elke steeg of stoep heeft wel een lading terrassen die bestaan uit hele kleine soort IKEA krukjes met mini tafeltjes waar werkelijk ongelooflijk veel mensen aan zitten te eten.
Het is bere gezellig om tussendoor te lopen en te zien met wat voor gemak de mensen allemaal zonder dat er ook maar enige vorm van ruzie is of agressiviteit met elkaar kunnen leven daar kunnen wij nog wel wat van leren.

Tot nu toe hebben we echt geen ongemakken gehad van het eten, moet ik ook wel zeggen dat we weinig aan de kraampjes hebben gegeten want soms loopt het vlees al vanzelf van tafel en wordt het gewoon niet gekoeld. Onze magen zijn er gewoon niet tegen bestand dus is het niet verstandig om hiervan te eten Bovendien ziet het ook een beetje onsmakelijk uit. Volgens de gids gooien ze overal koriander op zodat je de geurtjes niet ruikt.

Weer terug naar het Grote Plein vlakbij het  restaurant waar we gisteren gegeten hebben op het dakterras.
Volgens mij loopt hier half Hanoi,het is verschrikkelijk gezellig. Goocheltrucs, danslessen, spelende mensen, lachende mensen Iedereen is blij, niemand is dronken of vervelend of lelijk tegen elkaar. Het verkeer is een complete chaos maar ik heb nog nooit iemand zien schelden.

Morgen gaan we weg uit Hanoi, ik moet zeggen de stad en zijn bevolking heeft echt wel iets met ons gedaan Het was echt een belevenis.

• 25 Maart 2017 - 08:41

Hannie:

wat zullen genieten zeg heel ander leven als hier waar gaan jullie vandaag naar toe alles is goed hier mooi weer heb diny dit weekend op bezoek nog heel veel mooie tyd verder. groetjes

• 29 Maart 2017 - 14:22

Naat:

ACh denk maar zo , in elke ander dorp / stad vind je een ander Haantje :P
    Wel balen dat je zo slecht slaapt!
    Ik geniet van je verhalen :D

Ps : Dayron zijn aanvraag is goed gekeurd :D

Laf joe en mis joe!
Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015