New York - Reisverslag uit Harlem, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit Harlem, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

New York

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

20 November 2015 | Verenigde Staten, Harlem

Vanmorgen vroeg eruit. Ach we lagen al om acht uur op bed. Versleten zijn we. Geen party s'avonds voor ons.

Op de weg naar de luchthaven kwamen we erachter dat we op de heen weg met de taxi 20$ zijn opgelicht! Gebeurt ook niet meer.
Van de luchthaven, naar een hotel hoor je ongeveer 16$ kwijt te zijn. Wij betaalden 35$. En nog een fooi gegeven ook.
Op het vliegveld ondanks verscherpte controle toch vlot erdoorheen met inchecken.
Voor een 5$ fooi kun je buiten je koffers kwijt. Alles draait hier om een fooi.

Het vliegtuig heeft vertraging. Er is slecht weer in New York en op het nieuws zien  berichten over geplande aanslagen in New York die ze hebben kunnen voorkomen. Laat dat nu net de plaats zijn waar we naartoe gaan.
Ik laat de angst niet toe. Ik vertik het!

We zien de tijd snel voorbij gaan, in New York is het drie uur later.  De zonsondergang met onder ons  enorme steden in de duisternis zien we voorbij glijden.

Rond 20.09 landen we. Wanneer we op de bus staan te wachten worden we gewaarschuwd door een meisje voor onze verblijfplaats. Dat we beter een taxi kunnen nemen i.p.v de bus en de metro omdat we de enige blanken in Harlem zullen zijn en dat het erg gevaarlijk is daar. Oeps. Dat stond niet in alle goede reviews!
Ik kreeg toch wel de kriebels!
Chris overgehaald de taxi te nemen, 91$ wel te verstaan maar better safe than sorry denk ik dan maar.
Het giet hier, in het donker aankomen met zulke waarschuwingen maakt van mij geen blij mens.
De chauffeur dropt ons keurig voor het huis en we worden hartelijk ontvangen door.....jawel een blanke dame! Niet dat dit uitmaakt maar volgens dat meisje wonen er geen blanken in Harlem. Dan zouden we wel erg opvallen.
We krijgen een grote kamer met hoge ouderwetse plafonds, het ziet er netjes uit.
Even onze bezorgdheid doorgenomen met onze hostess maar wat een geluk, de politie zit hier net op de hoek en volgens haar zitten we in het goede gedeelte. Opgelucht!

Ondertussen was het na tienen en hadden we trek. De weg gevraagd en ja hoor, die twee bleek scheten liepen samen naar de supermarkt, die is tot 12 uur open.

Nu zitten we aan de soep met brood en morgen gaan we New York in.

• 20 November 2015 - 11:11

Paulien:

Helemaal gelijk hoor met "Better safe than sorry", dus het hoge taxi bedrag dan toch waard, zou ik zeggen. Jeetje, eigenlijk een hele dag reizen van de ene naar de andere plaats (incl het tijdverschil). Kan je je hier niet voorstellen in dit kikkerlandje.
    nou veel plezier weer op deze plek, maar pas op saampies hè !!

• 20 November 2015 - 14:24

Naat:

eind goed al goed!! Smaakte het soepie lekker? whahaha!!!

• 20 November 2015 - 15:30

Werner :

Smakelijk en pluk de dag.
    P.s. alles kost vaak geld bha
Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015