Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

13 November 2015 | Verenigde Staten, Page

Vannacht om half 2 hoorden we het. Het gehuil van Coyotes, heel erg dichtbij en echt wel een uur lang. Dat is weer eens iets anders dan een toeterende auto door de straat. Geluid draagt ver in een plaats als deze. Het is een beetje eng maar zo bijzonder om te horen. Later hoorden we dat er een dood paard lag dus ze hadden een feestmaal.

s' Morgens om half negen werden we opgehaald, we reden in een open pickup naar Monument Valley onder begeleiding van onze gids Emilio.
Ondertussen een erg leuk Amerikaans stel ontmoet, Alejandro en Odalys uit Miami. Daar gaan we zeker contact mee houden.
Very nice tot meet you both!

We rijden door het gebied en kijken onze ogen uit. Hoe bestaat het dat dit hier zo uit de grond gestampt is. Rotspartijen waarin de Navajo indianen veel beeltenissen zagen, gaten waar de zon doorschijnend, de stilte, de hoogtes en de prachtige rode kleuren op een staalblauwe hemel geschetst. De drie gezusters, de Koning op zijn troon, Eagle Rock er zijn er zoveel.
Al de Western films van John Wayne en John Ford, het zijn er teveel om te onthouden. Gaaf, een cowboy die voor je poseert op een paard en natuurlijk op een strategische plek met zo'n achtergrond kan het gewoon niet mis gaan.
Wat bijzonders was, de enige Totempaal die er hier nog is. Zo groot!!
Ook de berghut in de rots, wat een klein ding maar prima geïsoleerd.
We zijn in een originele tipi hut geweest voor vrouwen. Wat groot.! De mannen hadden maar een kleintje. ;)
Spannend was het in de jeep, steil naar beneden op een droge rivierbedding, kreeg toch wel even last van wat zweet. Nog even gebuurt bij onze nieuwe vrienden in hun camper, dan hebben wij toch maar een hutje hoor. Wat een enorm gevaarte.

Op naar Page. Verkeerde afslag dus Heleen moest 3 km over een onverharde weg voor ze kon keren.  We kwamen gelukkig niet vast te zitten.

Morgen Horseshoe Bends en The Antelope Canyon.

• 13 November 2015 - 12:13

Werner :

Leuk . Kus jij

• 14 November 2015 - 08:29

Naat:

Klinkt weer super!
Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015