los Angeles, city of Angels - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu los Angeles, city of Angels - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

los Angeles, city of Angels

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

07 November 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen was het werkelijk ijskoud toen we wakker werden. Ik schat dat het rond -3 was. De douche was zo vies dat ik het een keer heb overgeslagen.
We besluiten later te gaan ontbijten maar met koffie, thee en ons gebed op weg te gaan naar Los Angeles.
Ruim 3 uur rijden, zonder stops. Ik zie altijd veel moois, leuks en lekkers onderweg dus dat word met stops wat langer.

We hebben de hele route gelukkig de zon in de rug. Zo zie je veel meer en de zon is hier goed fel, vooral als hij zoals in dit seizoen, lager staat.
Wat ons opvalt is dat Amerikanen zo ontzettend trots zijn op hun land. Bij de grootste ranch maar ook bij het kleinste krot hebben ze de nationale vlag, de Stars and Stripes uithangen.

We rijden de Highway 5 van Californië op. Vierbaans wegen met enorme trucks en gigantische campers met aanhangers erachter. Ik moest even keren toen we verkeerd reden, ik dacht dat Chris erin bleef!

Rond 11 uur reden we LA in, om half 1 kwamen we Longbeach binnen. Wat een verkeer, en wat een verschil van rijgedrag met San Francisco.
Het is de drukste van de campgrounds tot nu toe. En de duurste bakken. Het zijn complete huizen. Veel mensen wonen er ook permanent omdat een huis te duur is.

Warm hier! Van vriespunt vanmorgen tot 25 graden hier. Dat scheelt een jas.

Wat gaan we doen? Naar Venice, een klein stukje L.A. dat met grachten net als Venetië is gemaakt. Het zag er leuk uit, maar deed me een beetje aan Stadspolders denken.
Toen naar Santa Monica, het strand waar BayWatch is opgenomen. Mooi breed zandstrand, in de ondergaande zon warm verlicht, de pier was zo mega druk. Scheveningen zou het wensen. En het eindpunt van Route 66.

De mensen zijn hier duidelijk veel gewend en verwend. Hele dure restaurants, zeer goed gekleed, dure auto's, wij zouden met onze Ford met mega deuk argwanend aangekeken worden.
De naam Avalon komt hier vaker voor, er is een eiland dat zo heet, vlak bij ons, Avalon boulevard en er is ook een auto merk van.

Nu in de file naar ons plekkie.
We gaan 9 km per uur......
We zetten Tiesto  met Traffic maar op.

Tags: Longbeach

Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015