Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Lakes, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Lakes, Verenigde Staten van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

31 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Lakes

Wat was het verschrikkelijk koud vannacht. Vier graden! Twee dekbedden, toen ging het wel. Gisteren hadden we te horen gekregen dat het Yosemite Park en dan met name de Tioga pas gesloten zou zijn ivm vroege sneeuw. Als dat zo zou zijn dan zou dat ons 2 dagen in ons programma schelen. We zouden het totaal moeten omgooien en een kilometer of 3 a 400 moeten omrijden.
Vanochtend om vijf uur de Highway controle gecheckt; de route was nog gesloten. Vroeg eruit, even wegen, jaja ik heb toch echt een weegschaal gekocht, lekker ontbijten gewoon de dagelijkse dingen weer even oppakken nog wat boodschappen gedaan en toch de gok ook gewaagd. We hebben de route genomen.

Toen we bij de afslag kwamen zagen het allereerste bord met de melding Road 120 open! Wow!!!! Dit is het park van Yogi Bear woont; ongeveer drie tot 400 zwarte beren wonen hier nog echt. Voor dit park moet je echt nog betalen, geen probleem want dit is zo mooi.
Onderweg nog de sneeuwschuivers gezien. Er lag af en toe nog best veel sneeuw op de weg.
Dan zit ik toch wel even met trillende handen achter het stuur.

Ijspegels aan de rotsen, metershoge dennenbomen, enorme rotspartijen maar ook kilometers afgebrand bosgrond. Dan is wel heel duidelijk te zien wat zo'n brand aanricht en hoeveel hectare er dan aan gaat.

RV Campground is niet groot maar prachtig ingericht.
Iedere keer valt ons de stilte op.
Morgen gaan we het hele park verkennen. We blijven hier twee dagen voordat we naar San Francisco gaan.

• 31 Oktober 2015 - 02:42

Paulien:

OOh, dat is koud !! Hebben wij ooit op de terugweg gehad. In Frankrijk overnachten in de tent, en 't was 3 graden. Brrrrrr. Wel fijn dat de weg toch open was, en jullie de geplande route konden nemen !! pas je op voor al die beren. Groetjes

• 01 November 2015 - 00:57

Robert:

Cool verhaal mam. Zie het gewoon helemaal voor me.

Tags: Yosemite

Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015