Noodweer - Reisverslag uit Torroella de Montgrí, Spanje van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Noodweer - Reisverslag uit Torroella de Montgrí, Spanje van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Noodweer

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

20 Juli 2014 | Spanje, Torroella de Montgrí

20 juli 2014

Het is een beetje raar weer vandaag, het is bewolkt en benauwd. Toch worden er 30 graden verwacht en geen bewolking. Staat een best windje. 2 zakken wasgoed weggewerkt, heb een lading voor een jaar meegenomen, maar je draagt toch het meest dat wat lekker zit. Was opgehangen, af en toe even nasr de lucht kijken.....we hoeven niet weg te gaan, het word knappies donker.
Moet je nog douchen of poepen? Ik zou maar gaan!!
Eerste druppels vallen, de was als de sodemieter naar binnen, alles zo goed als droog. We schuiven alles onder het dakje maar de wind en regen slaan eronder, nog dieper de tent in dan maar. Toen kwam het op gang. Donder en bliksem, zo vreselijk hard, heerlijk!!!
Chris helemaal onder de indruk, ik een beetje pochen zo van, heb weleens tenten voorbij zien drijven........waarom doe ik dat, kom niet goed dan he!
Tamara zat al in de tent en maakte zich ernstig zorgen over haar natte voeten.

Opeens druppels van boven mijn hoofd......hoe kan dat nou, tent kan niet lek zijn word pas voor de derde keer gebruikt!!
Druppels veranderen in stralen als het ook van de party tent zo naar binnen slaat, gelukkig alleen bij de luifel maar die lekte toch al.
Toen ging de ellende pas komen ,het kwam werkelijk met bakken uit de hemel, alle sluizen gingen open! Het water kwam nu onder de tent vandaan, langs onze voeten die pikzwart zagen, alles naar binnen gegooid en het werd erg koud en vochtig. Het stond nu tot aan onze enkels en de buren aan de overkant die in huurtenten zitten vroegen of we in hun tent wilden komen zitten maar bikkels zoals wij zijn hebben wij dat niet gedaan! Ook zoiets, kwamen mensen gewoon foto's maken!! Ramptoerisme!
Toen hoorden we de ellende van mensen onderaan het gebied, water tot aan de bumpers van de auto's, tenten totaal onder water, mensen die ontredderd stonden te bellen...

De pompwagens reden af en aan. Toen het stopte met regenen, een extra zeil gaan halen en gespannen, want kamperen is leuk, maar een natte boel niet!

Verslag uit: Spanje, Torroella de Montgrí

Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015