Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Heleen Schmitz - WaarBenJij.nu

Venetië

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

19 December 2017 | Italië, Venetië

Wat heb ik het koud gehad vannacht. Ik werd gewoon niet warm. Het gebouw hier heeft natuurlijk hele hoge plafonds en het is niet aan te stoken, de verwarming was uitgevallen en het gordijn ging niet helemaal dicht. Het bed sloopt mijn mijn rug. En mijn man lag natuurlijk uitgebreid naast mij heerlijk geslapen en had het absoluut niet koud. Gelukkig was de douche heel erg warm en knapt in mijn rug een beetje daarvan op. Ontbijt aan de overkant in een heel apart pand. Voor elke voor welke verdieping zitten trappetjes verstopt.
Maakt het zoeken naar de ontbijtzaal wel spannend. Geen bij het ontbijt van het Italiaans eten geen eieren bij het ontbijt. Dat is nou jammer zeg!

Omdat we in wintertijd zitten zijn er geen hop-on-hop-off bootjes. Niks gewend de Italianen. Die hebben hier natuurlijk ook geen elfstedentochten.
Daarom de veerboot genomen naar Venetië.
We zijn lekker achterop de boot gaan zitten. Buiten waar we alles veel beter konden zien. Je kijkt je ogen uit hier.

Aangekomen zien we zo verschrikkelijk veel Prachtige gebouwen dat we eigenlijk eerst een paar uur rondlopen voordat we ergens naar binnen gaan.

Overal kunstateliers, hartstikke leuke kraampjes met rotzooi die je absoluut niet nodig hebt, geweldige bakkerijen, en hele dure winkels.
We gaan op zoek naar de McDonald's. We hebben trek in een lekkere koffie en een burger.
Onderweg zien we best wel veel zigeunervrouwen bedelen. Het lijkt hier wel of ze onzichtbaar zijn. Mensen zouden erover struikelen omdat ze gewoon doen alsof ze er niet zijn. Eigenlijk zo triest...... Wij zijn echt niet beter omdat wij geld hebben.

Na de McDonald's gaan we naar de grote Basiliek.
Dat is me een stuk lopen, brug op brug af, Ik denk dat we vandaag wel 25 bruggen hebben gehad en er waren erbij die hadden meer dan 40 treden.
Eind van de dag kon ik ook echt niet meer. Het was natuurlijk ook hartstikke koud en dan kost je gewoon heel veel energie ondanks dat het prachtig weer was want we hebben echt heel erg geboft.

We lopen weer terug over beroemde bruggen en minder beroemde bruggen met de gondeliers onder ons door varend. Sommige van die gondels zijn echt schitterend bewerkt. Ik denk wel dat het zo koud was voor de gondeliers om te zingen.
Hebben we in Las Vegas wel gehoord. Grappig.

We komen aan op het San Marco plein en we gaan daar de basiliek verkennen. Wat een enorm gebouw is dit . Wat een rijkdom . Wat een verspilling maar ook zo mooi om te zien.
We klimmen naar boven en lopen bij de koppel buiten om het gebouw heen. De zon gaat al onder. De dag is zo snel gegaan maar is natuurlijk ook kort vanwege de winter.

We hebben het zo ontzettend koud Dus we duiken een restaurantje in op het San Marcoplein tegen beter weten in.
10 euro voor een kopje Earl Grey. 13 voor een cappuccino en als je room erbij wilt komt er een euro bij zonder koekje.
Ik doe een heleboel maar dit doe ik niet. We nemen twee tosti's voor €12. Wat ben ik dan een krent.

We gaan het San Marco plein en lopen langs het water en genieten van het rood van de ondergaande zon achter de Basiliek.
Het is zo stil hier. Geen auto's ,geen scooters, geen getoeter, helemaal rustig. En toch zijn er nog best aardig wat toeristen maar ik ga dit nooit in de zomer bezoeken. Ik denk dat ik het leuk zou vinden vanwege de drukte.

We pakken de veerboot terug naar het eiland Murano. Onderweg nemen we nog lekker ergens een latte macchiato, broodjes en wat lekkers voor op de kamer mee. Ik heb het zo ontzettend koud en ik moet nodig opwarmen.
Op de kamer gelijk de verwarming hoog gezet, op zoek gegaan naar een extra deken, rolluik naar beneden gedaan.
Reken maar dat ik het warm krijg vannacht.

  • 19 December 2017 - 19:32

    Henny:

    Hoi hoi. Wat een bizonder verslag.. geniet ervan. Kleed je lekker warm aan.heel veel plezier

  • 19 December 2017 - 19:57

    Stoompie:

    Prachtige stad, zowel als je aan komt varen als in de straatjes.
    Veel plezier nog, en sterkte met de kou 's nachts.

  • 19 December 2017 - 20:16

    Wendy:

    Wat schrijf je weer leuk

  • 20 December 2017 - 17:44

    Ester:

    Wat leuk weer!!!!

Tags: Venetië

Verslag uit: Italië, Venetië

Murano en Venetië

Citytrip

Recente Reisverslagen:

19 December 2017

Venetië

18 December 2017

Murano het glaseiland
Heleen

Samen leuke dingen doen en heel veel zien is ons motto. Genieten van al het moois dat onze Schepper ons gegeven heeft, en proberen er zuinig op te zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen hier nog lang van mogen genieten.

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 1787
Totaal aantal bezoekers 100854

Voorgaande reizen:

18 December 2017 - 20 December 2017

Murano en Venetië

20 Maart 2017 - 22 April 2017

Vietnam, Cambodja, China

24 Oktober 2015 - 24 November 2015

USA West kust en New York!

13 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Kamperen

16 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Plitvice meren in Kroatië

Landen bezocht: